Fotoutfordring

Jeg blir gira av utfordringer og oppgaver. Blant annet blir jeg supergira av geocaching, hvor poenget er å finne de små boksene som er plassert rundt omkring. Noen av geocachene inneholder koder eller oppgaver også, og de er de aller beste geocachene for å gire meg opp.

I dag fant jeg en ting jeg håper skal kunne gire meg litt opp, nemlig en fotoutfordring på bloggen til Caroline. Jeg eier et speilreflekskamera, men har egentlig aldri satt meg ordentlig inn i funksjonene på det, så jeg bruker auto-innstillingen aller mest. Men med en fotoutfordring er jeg jo pent nødt til å sette meg litt mer inn i ting, og ihvertfall lete litt etter gode motiver på de forskjellige utfordringene.

Utfordringene er:
1. Selvportrett
2. Morgen
3. Bevegelse
4. Ufokusert
5. Svart og hvitt
6. Lite lys
7. Åpent
8. Hverdagsliv
9. Støy
10. Kjærlighet
11. Sårbarhet
12. Farger
13. Glede
14. Kontrast
15. Hobby

I utfordringen kan man tolke de forskjellige punktene akkurat som man vil, og man kan ta de i akkurat den rekkefølgen man vil. Så nå er det bare å lade kameraet og jakte på gode motiver.

Legg igjen en kommentar